budak2 segak + cun

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

simpanan hari muka

Thursday, September 23, 2010

terimalah hakikat hidup

ting tong ting tong..
jam dh pukul 1 am..
tp keserabutan jiwa dan fikiran ini menyebabkan mata ini tak boleh di pejamkn..
betul la kata Dr Fadilah Kamsah..
"kalo hati kita tenang, minda kita lapang..hidup kita riang"

aku x taw nape tetibe aku ase hangin je after aku dpt ms dr ex aku..dh setahun pn berpisah..tp masih nk carik aku lg..bengang btul la laki cmni..aku berpisah bukan la dengan rela pon time tu..
tp aku redha..Allah dh bg aku petunjuk..dia bukan jodoh aku..aku dh nampak dalam mimpi..
bukan mimpi maen2..tp hampir 3 bulan aku buat solat istikharah, baru aku dapat mimpi tu..
so, ape lgi, harusla aku yakin itu adalah petunjuk..pastu ade jgk la mslh2 smpingan yang aku ase xperlu la aku state kt sini..dh xde jodoh, redha je la..

hangin btul la aku dgn mamat ni..aku tahu die dh ade kekasih hati..tp aku x kisah pn..buat ape aku nk jelez..lg aku hepy ade la bila taw mamat tu dh ade buah hati..xde la die kacau hidup aku..
mn aku x geram, bile mamat tu msg aku je, siap dgn ugutan lagi tu..siapa ko nk ugut aku?siapa ko nk tntukan hidup aku??

setiap kali aku dpt msg dr mamat ni, msti aku jadi emosional..msti aku akan menangis..menangis sebab ase sgt2 tertekan..die msih nk kawal hidup aku..ape salah aku??..msih nk salahkn aku..diri sndri x fikir ape yg dh di lakukan..masalah betul la, kalo kite x try untuk memahami dri sndri..no matter what will happen after diz, aku tetap x akan bersamanya..aku yakin dengan takdir, dengan ketentuan Ilahi..

kita masing2 dh ade life la..redha je la..terima la hakikat..kenapa msti nak melawan ketentuan Ilahi..hebat sgt kah kite di dunia ini??berkuasa kah kite di atas dunia ini???
fikirkanla...

aku tidak mampu untuk berbuat ape2 melainkan ku pnjatkan doa ke hadrat Ilahi semoga Allah lembutkn hati beliau untuk terima hakikat hidup..redha dengan setiap yg berlaku kerana pasti ade hikmah yg kite sendiri tidak tahu..

arghhh..baru trase lapang bile berjaya meluahkan ase hati pada blog bintang hati ini...:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...