budak2 segak + cun

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

simpanan hari muka

Wednesday, December 22, 2010

bahagiakah??

bahagiakah kita andai kite bermusuh dgn org??
bahagiakah kita andai hidup kite di penuhi dengan dendam kesumat???
bahagiakah kita andai hidup kita sntiasa menyusahkan hidup org??
dan bahagiakah kita jika kita melihat kawan2 sekeliling kita hidup menderita??

kesemua persoalan ini hanya diri kita sendiri yang mampu menjawab..
nilailah diri kita dengan bijaksana..
muhasabah diri kita..
siapa kita di sisi Allah..
hebatkah kita hidup di dunia ciptaan Allah ni???

kenapakah saya berkata begitu sebagai mukaddimah entry kali ni??
ade cerita di sebalik intro ni..
percaya kah kalo aku gtaw ade seorang manusia ni berkata kt aku :
<>
cume 1 jer persoalan di fikiran aku ni???
hebat sgtkah ko ni??
berlagak semacam dunia ni kita punya??
aku redha dengan apa yg berlaku..
kalo ko rasa ko hebat sangat, sila beringat..Allah Maha Adil
Allah lebih berkuasa di ats sgla ciptaanNya..

aku hanya insan biasa..
iinsan kerdil yang diciptakan oleh Allah untuk beribadat kepadaNya..
apa2 pon yang ko nk buat, kalo nk berdendam dgn aku smpai mati pon, aku x mampu berbuat apa2 selain aku serahkan diri ini hanya kepada Ilahi, Tuhan Pencipta segala alam..

kepada mereka yang sanggup menyusahkan hidup aku semata2 demi kepentingan diri sendiri,
aku redha dengan segala perbuatan2 mu..
itu semua urusan mu dengan Allah..
air mata yang tumpah, bukanla tanda aku kalah..
tapi sebagai tanda aku bersyukur aku di uji olehNya
Allah masih menyayangi ku..
kerana...
ujian yang datang akan lebih mengingatkan aku kepada Pencipta Rabb al-Alami..

p/s : kwn2, doakan smga Allah sentiasa melindungi diri ini dari segala kejahatan manusia..




2 comments:

  1. salam kak nor..
    i would like to answer that..

    TAK bahagia..

    semoga kak nor terus taabah, chayyok kak....

    ReplyDelete
  2. wslm syera..
    tanx doakn akak..
    berhati2la kite hidup kt dunia ni syera..
    rmai yg x sedar diri..
    ingat dunia ni, die je yg punye

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...