budak2 segak + cun

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

simpanan hari muka

Friday, May 14, 2010

cerita anak2..

permata hati...=)

Sejak aku tinggal di sini, aku dengan tidak rasminya menjadi cegu tadika untuk anak2..balik keje, even penat, anak2 ini menjadi penyeri..hahahaha sejak bila aku punyai anak????sejak seminggu yang lalu ye kawan2..aku di kelilingi oleh 3 anak..seorang saja putri..

Karenah anak2 ini kadang2 amat melucukan…lg2 bila putri berbicara..

1. Aku : kakak ni kaler ape??(smbil aku tunjuk kt baju adik pakai)..

Kakak : ni kaler biru la kak nor..

Aku : bukan biru la kakak..ni kaler blue black..

Kakak : oh..ni bukan blue belek la kak nor..ni kaler biru hitam…

Hahaaha amat lucu putri ini..



2. Kakak : kak nor, kakak pakai yg baby punya ( smbil beliau tnjuk tp baju baby)

Aku : nape kakak pakai??

Kakak : bukan kakak pkai..adik yg pakai..kakak da besar la kak nor..

Aku : mana kakak tahu kakak da besar, adik kecik lagi??

Kakak : sebab adik x makan bawang..kakak ngan abang makan bawang mcm kak nor.…

Hahahaaha..sekali lg aku terketawa..

Banyak lg gelagat dan karenah anak2 ini yg membuatkan aku geli hati..melayan mereka2 ini sangat menggembirakan..tp penat gak la kdg2 sebab nk tgk adamaya pn x bole focus..naseb baek adamaya da tamat.haha tgh2 aku syok melayan adamaya,..tetiba akn ade salah sorang antara mereka datang untuk mengacau2..haha anak2 x bole x layan..kesian mereka kerana seharian kena tggal..ptg baru bole jmpa…perlu la d layan mereka2 ini..haaha baek x??practice nk jadi ibu mithali, ibu sejati…hahahaha sengal jugak aku ini..

Malam2 aku akan menjadi cegu kepada mereka2 ini..siap saja aku solat mgrib, mengaji, trus mereka akan datang sambil membawa kertas masing2..adik, kakak and abang..same saja semua..hahha

Abang : kak nor, abg nk kaknor lukis ultraman dgn jet..

Adik : adik nk motor..motor dgn eises..(eises = princess)hahaha

Kakak : kakak nk bunga..bunga 3 jenis..spongebob kakak nk juga..

Adik : kak nor, adik nk spongebob jugak..mcam kakak..

lalu mereka ini akan begaduh kalo aku lambat lukis or kalu aku lukis yg kakak dulu..akan ade la kes salah sorang menangis..adik ngan putri ini selalu x bole nk duduk diam..hahaha msg2 tanak mengalah..adik dulu,kakak dulu(menjadi problem)...

Aku : ok2..sabar2 nanti kak nor lukis semua..adik dulu la sebab adik kecik lg..kakak pasni..abang kn da besar..abang tggu dulu deh..

Abang : abang xpe..tp abang nk 2..<abg owez bijak>

Adik : adik nk 2 jugak macam abang..<adeihhh adik ini>

Aku : ok2..nti kak nor lukis semua..1 sorang dulu..hahaaha pndai aku pujuk memujuk..diorang ini semua makan pujuk..kalo nanges pm kejap saja..hehe jom layan aksi diorg yg sempat aku upload..heheehe



adik suke tengok wonderper..on9 lak tu..aduss la..penat btui adik ini..kak nor nk on9 pon x bole..sbb tu la kawan2 ea, aku xdpt nk on9..asal aku buka je, diorg akn dtg nk tgk katun..


adik baru bangun tido..hehee posing menarik dr adik


kakak ngan abang tgh kaler lukisan kak nor..haha

abg khusyuk tgh kaler lukisan kak nor sb abg xnk kalah ngn kakak..hahaha lawak2

kakak da siap kaler lukisan knor..kakak da siap msti kakak akn minta kak nor lukis lg..kak nor juga yg jd mgsa..hahaha

okey..aku chow dlu..take care ols of my fwenz...im owez mish u all..

@>------^_^------<@
~~syafa~~


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...